Köpvillkor
1. Om Razor Sweden
Razor Sweden är ett varumärke som ägs av Turtle Nordic AB (tidigare Ledande Belysning AB). Företaget har sitt säte i Örebro. Företagets postadress är Berglundavägen 12C. Önskar du att komma i kontakt med oss, ring oss på telefonnummer 019-227 237 eller skicka ett mail till b2b@turtlenordic.com med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.2. Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].3. Frakt och leverans
Våra normala leveranstider för lagerförda produkter är 2-3 arbetsdagar till dig eller din kund i Sverige. Beställningar inom Sverige skickas med DHL. Detta innebär att godset anländer till er/er kunds dörr alternativt närmsta DHL terminal om utlämning misslyckas. För företagsadresser så levereras ordern till i ordern angiven företagsadress. Vid outlösta paket debiteras du som beställare för fraktkostnad samt hanteringskostnad för beställda varor. Vi debiterar från 395 kr inkl moms och uppåt beroende på aktuell fraktkostnad. För varor som tillverkas på beställning lämnas ingen ångerrätt, du är därför skyldig att betala hela summan för varorna även om dessa inte hämtas ut av dig eller din kund.5. Ångerrätt
Razor Sweden säljer endast till företag och i dessa fall gäller avtalslagen, inte konsumentköplag eller distansköplag. Vi tillämpar dock 14 dagars ångerrätt som proxy mot er kund. Detta innebär att om er affär med kund faller under lagstiftad 14 dagars ångerrätt enl. distansköplagen så åtar vi oss att ta tillbaka sådan order mot debitering av returfrakt. Notera att om er affär med er kund inte faller under distansköplagens 14 dagar ångerrätt så gäller detta heller inte er order mot oss som leverantör (t ex när ni säljer till företag).
5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som anges som beställningsvara eller om varan tillverkas mot order (t ex kompletta hjul) görs inga återköp på och går inte att returnera.6. Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig /din kund. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. Du eller din kund måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.7. Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure) eller försening orsakad av fraktbolaget. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.8. Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.9. Information om Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post- och telestyrelsens hemsida.10. Personuppgifter
Genom att handla hos Ledandebelysning AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Turtle Nordic AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.10.1 Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.10.3 Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig eller i enlighet med vår integritetspolicy.10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
10.4.2 Fraktbolag
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Mailchimp för utskick av nyhetsbrev.10.5 Rätten till tillgång
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.10.6 Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.10.7 Rätten att bli glömd
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).10.8 Ansvarig för dataskydd
Turtle Nordic AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik med säte i Helsingborg.